Returpolitik


Returpolitik
Vi har en 100-dages returpolitik, hvilket betyder, at du har 100 dage efter modtagelsen af din vare til at anmode om returnering.

Returproces
Du kan nemt oprette en returlabel via vores returportal. Kunden betaler selv for returlabel med kort ved oprettelsen.

Krav til returnering
For at være berettiget til en returnering skal din vare være i samme stand, som du modtog den - ubrugt og i original emballage. Når du har genereret en returlabel via vores returportal, sendes pakken til:

ELITA
Kærdalen 7
3660 Stenløse
Danmark

Varer, der returneres til os uden først at have oprettet en returnering via vores returportal, accepteres ikke.

Du kan altid kontakte os med spørgsmål om returnering på support@elita.dk.

Skader og problemer
Undersøg venligst din ordre, når du modtager den, og kontakt os straks, hvis varen er defekt, beskadiget, eller hvis du har modtaget en forkert vare. Vi vil vurdere problemet og hjælpe dig videre.

Ombytning
Den hurtigste måde at sikre, at du får det produkt, du ønsker, er at returnere den vare, du har, og derefter foretage et nyt køb, når returneringen er godkendt.

Ansvar
Ved returnering af produkter er dit ansvar at sikre, at produkterne er forsvarligt indpakket og sendt tilbage i god stand. Hvis varen er beskadiget ved returnering, kan vi forbeholde sig retten til at nægte returneringen.

Refundering
Vi giver dig besked, når vi har modtaget og inspiceret din returnering, og meddeler dig, om refusionen er godkendt. Hvis den godkendes, tilbagebetales beløbet via din oprindelige betalingsmetode inden for 10 arbejdsdage. Husk, at der kan gå lidt tid, før banken eller dit kreditkortselskab behandler refusionen. Hvis der er gået mere end 14 arbejdsdage, siden vi har godkendt din returnering, bedes du kontakte os på support@elita.dk.

101 dages tilfredshedsgaranti
Udvalgte produkter er dækket af vores 101 dages tilfredshedsgaranti. Disse produkter er tydeligt markeret på vores hjemmeside. Vær opmærksom på, at der er forskel på returret og tilfredshedsgaranti: Produkter, der ikke er omfattet af tilfredshedsgarantien, skal returneres ubrugt. For at benytte din tilfredshedsgaranti, kan du læse mere her.

Justering af rabatter ved returnering
Hvis du har benyttet dig af en kampagne, hvor køb af en vare har givet rabat på en anden vare, og du returnerer den vare, der udløste rabatten, bortfalder retten til rabatten. I så fald justeres refunderingen, så den samlede transaktionspris afspejler den oprindelige pris på den anden vare uden rabat.

Gavekort
Når du køber et produkt, hvor gavekortet anvendes helt forfalder retten til at fortryde købet af gavekortet.

Hvis du returnerer et produkt købt med gavekort, modtager du et nyt gavekort som kompensation - der udbetales ikke penge, medmindre du har betalt ud over gavekortet.

Ønsker du at fortryde købet af gavekortet, skal du kontakte os på support@elita.dk. Du kan få refunderet restbeløbet op til et år efter udløb. Udbetaling før udløb medfører et administrationsgebyr på 25 kr. Efter udløb opkræves intet gebyr jf. gældende lovgivning.

Pengene for gavekort, der er modtaget gratis (f.eks. i en konkurrence), kan ikke udbetales.