Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
ELITA
CVR-nr: 44528487
Kærdalen 7
3660 Stenløse
E-mail: support@elita.dk

Betaling
ELITA modtager betaling med:

VISA, American Express, Mastercard, MobilePay, Google Pay, Apple Pay, Maestro, UnionPay, Shop Pay, PayPal, Bancontact (kun Belgien) og iDEAL (kun Holland)

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Udløbsperioden for reservationerne er 7 dage.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Alle beløb er i DKK og er inkl. 25% moms.

Pengene trækkes først, når varene er afsendt.

ELITA bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Din ordre vil blive afsendt samme eller næste hverdag fra du har bestilt. Vi afsender ordrer bestilt inden kl. 15 samme dag som de er blevet bestilt. Levering tager typisk 1-3 dage. Når du færdiggør din betaling vil du have mulighed for at vælge levering til eget hjem eller levering til en pakkeshop tæt på dig. Hvis levering til døren ikke er muligt, vil pakken blive leveret til nærmeste pakkeshop. Du vil modtage en mail/SMS om hvor pakken kan afhentes.

Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at dine leveringsoplysninger er korrekte og komplette ved bestilling. Du er også ansvarlig for at modtage din pakke ved levering og opbevare din kvittering for køb som dokumentation i tilfælde af eventuelle reklamationer.

Vi tilbyder levering med dao. Du kan altid følge din pakke på dao's egen trackingside. Trackingnummeret vil du modtage på mail, så snart din ordre er afsendt.

Fragtprisen er afhængig af dit valg i checkout. I Danmark er fragtprisen følgende:
Pakkeshop kr. 39,00
Privat med omdeling kr. 47,00

Alle ordrer over 300,00 kr. har gratis fragt til pakkeshop.
Alle ordrer over 500,00 kr. har gratis fragt med omdeling.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Du kan som udgangspunkt kun få pengene tilbage, hvis vi ikke er i stand til at ombytte eller reparere varen indenfor rimelig tid. Afhængig af den konkrete situation, er det muligt at aftale et afslag i prisen, såfremt der er tale om et mindre defekt eller skade.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationer oprettes via vores returportal, hvor du kan generere en returlabel. Bemærk, at fragtomkostninger ved returnering betales af kunden, medmindre reklamationen er berettiget, i hvilket tilfælde vi refunderer fragtomkostningerne.

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

ELITA
Kærdalen 7
3660, Stenløse

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, vil dette bliver tilbagebetalt over samme metode, som købet er betalt med. Er der eksempelvis betalt med kort, vil refunderingen gå ind på bankkontoen tilknyttet det pågældende kort. Er dette ikke muligt, bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Returpolitik
Vi har en 100-dages returpolitik, hvilket betyder, at du har 100 dage efter modtagelsen af din vare til at anmode om returnering.

Returproces
Du kan nemt oprette en returlabel via vores returportal. Kunden betaler selv for returlabel med kort ved oprettelsen.

Krav til returnering
For at være berettiget til en returnering skal din vare være i samme stand, som du modtog den - ubrugt og i original emballage. Når du har genereret en returlabel via vores returportal, sendes pakken til:

ELITA
Kærdalen 7
3660 Stenløse
Danmark

Varer, der returneres til os uden først at have oprettet en returnering via vores returportal, accepteres ikke.

Du kan altid kontakte os med spørgsmål om returnering på support@elita.dk.

Skader og problemer
Undersøg venligst din ordre, når du modtager den, og kontakt os straks, hvis varen er defekt, beskadiget, eller hvis du har modtaget en forkert vare. Vi vil vurdere problemet og hjælpe dig videre.

Ombytning
Den hurtigste måde at sikre, at du får det produkt, du ønsker, er at returnere den vare, du har, og derefter foretage et nyt køb, når returneringen er godkendt.

Ansvar
Ved returnering af produkter er dit ansvar at sikre, at produkterne er forsvarligt indpakket og sendt tilbage i god stand. Hvis varen er beskadiget ved returnering, kan vi forbeholde sig retten til at nægte returneringen.

Refundering
Vi giver dig besked, når vi har modtaget og inspiceret din returnering, og meddeler dig, om refusionen er godkendt. Hvis den godkendes, tilbagebetales beløbet via din oprindelige betalingsmetode inden for 10 arbejdsdage. Husk, at der kan gå lidt tid, før banken eller dit kreditkortselskab behandler refusionen. Hvis der er gået mere end 14 arbejdsdage, siden vi har godkendt din returnering, bedes du kontakte os på support@elita.dk.

101 dages tilfredshedsgaranti
Udvalgte produkter er dækket af vores 101 dages tilfredshedsgaranti. Disse produkter er tydeligt markeret på vores hjemmeside. Vær opmærksom på, at der er forskel på returret og tilfredshedsgaranti: Produkter, der ikke er omfattet af tilfredshedsgarantien, skal returneres ubrugt. For at benytte din tilfredshedsgaranti, kan du læse mere her.

Justering af rabatter ved returnering
Hvis du har benyttet dig af en kampagne, hvor køb af en vare har givet rabat på en anden vare, og du returnerer den vare, der udløste rabatten, bortfalder retten til rabatten. I så fald justeres refunderingen, så den samlede transaktionspris afspejler den oprindelige pris på den anden vare uden rabat.

Gavekort
Når du køber et produkt, hvor gavekortet anvendes helt forfalder retten til at fortryde købet af gavekortet.

Hvis du returnerer et produkt købt med gavekort, modtager du et nyt gavekort som kompensation - der udbetales ikke penge, medmindre du har betalt ud over gavekortet.

Ønsker du at fortryde købet af gavekortet, skal du kontakte os på support@elita.dk. Du kan få refunderet restbeløbet op til et år efter udløb. Udbetaling før udløb medfører et administrationsgebyr på 25 kr. Efter udløb opkræves intet gebyr jf. gældende lovgivning.

Pengene for gavekort, der er modtaget gratis (f.eks. i en konkurrence), kan ikke udbetales.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: support@elita.dk

Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

ELITA
Kærdalen 7
Stenløse 3660
support@elita.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________  Dato: _________________

(Kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.04.2025