Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 
ELITA
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr: 44528487
Kærdalen 7
3660 Stenløse
E-mail: support@elita.dk

Betaling 
ELITA modtager betaling med:

VISA, American Express, Mastercard, MobilePay, Google Pay, Apple Pay, Maestro, UnionPay, Shop Pay, PayPal, ViaBill, Bancontact (kun Belgien) og iDEAL (kun Holland)

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
Hvis der er tale om Diners Club og American Express, kræves det, at I har en direkte indløsningsaftale med hhv. Diners Club og/eller American Express. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  


Fragt
Vi tilbyder levering med dao. Du kan altid følge din pakke på dao's egen trackingside. Trackingnummeret vil du modtage på mail, så snart din ordre er afsendt.

Fragtprisen er afhængig af dit valg i checkout. I Danmark er fragtprisen følgende:
Pakkeshop kr. 39,00
Privat med omdeling kr. 49,00

Alle ordrer over 499,00 kr. har gratis fragt til pakkeshop.
Alle ordrer over 699,00 kr. har gratis fragt med omdeling.

Vi leverer også til udlandet. Fragtpriser til udlandet varierer fra 99 kr. til 463 kr., afhængigt af destination og fragtmetode. Vi sender med GLS og/eller PostNord, afhængigt af hvilket land ordren skal leveres til.

Den præcise fragtpris og tilgængelige leveringsmetoder fremgår tydeligt i checkout, før du gennemfører dit køb.

Ved levering uden for Danmark kan der blive pålagt told, importmoms og gebyrer af modtagerlandet. Disse omkostninger betales af kunden

Din ordre vil blive afsendt samme eller næste hverdag fra du har bestilt. Vi afsender ordrer bestilt inden kl. 15 samme dag som de er blevet bestilt. Levering tager typisk 1-3 dage.

 
Fortrydelsesret  
Som forbruger har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. 
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 100 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 
 
Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Vi anbefaler kraftigt at benytte vores returportal ved at klikke her.  Du kan også sende en mail til  support@elita.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Returnering via returportal
For hurtigere og nemmere behandling bedes du så vidt muligt bruge vores returportal.
Brug af returportalen er frivilligt, og du kan også fortryde dit køb via mail eller den standardfortrydelsesformular, der findes nederst i handelsbetingelserne.

Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

Fortrydelsesret på gavekort
Som privatkunde har du 14 dages fuld fortrydelsesret fra den dag, gavekortet modtages pr. e-mail. Ønsker du at anvende din fortrydelsesret, skal du inden fortrydelsesfristens udløb kontakte os på mail support@elita.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen. Gratis gavekort (fx konkurrencer) kan ikke udbetales.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
   
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Justering af rabatter ved returnering
Ved køb, hvor en rabat er betinget af køb af flere varer (fx bundlerabatter, mængderabatter eller kampagner hvor køb af én vare udløser rabat på en anden vare), justeres rabatten ved returnering.

Hvis du returnerer den vare, der udløste rabatten, bortfalder rabatten, og refusionen reguleres, så den afspejler den oprindelige pris for de varer, du beholder.


Varen sendes til:
Kærdalen 7, 3660 Stenløse
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 
Reklamationsret 
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Varen sendes til: 
Kærdalen 7, 3660 Stenløse

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@elita.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her.

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.

  


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
ELITA
Kærdalen 7
3660 Stenløse
E-mail: support@elita.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.11.2025